16 sierpnia 2019
01 kwietnia 2019
Dzisiaj jest Prima aprilis, ale to co teraz przeczytasz to nie żart. By zwiększyć skuteczność swoją i swojego zespołu możesz wykorzystać dopalacze. Dodają nieograniczonej energii, nadludzkiej koncentracji i fenomenalnej skuteczności
08 kwietnia 2019
Jeśli czytałeś mój poprzedni tekst, wiesz już co robić i jak chcesz to zrobić. Prawdopodobnie posiadasz też wiedzę i masz umiejętności, które są Ci potrzebne. Teraz nadszedł czas na zaangażowanie
16 sierpnia 2019
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ, ABY SZKOLENIE PRZYNIOSŁO POŻĄDANE EFEKTY DLA UCZESTNIKA I FIRMY? Już Sun Tzu spotkał się z tym problemem kiedy podjął się zadaniu przekształcenia chińskich konkubin w wojowników
23 sierpnia 2019
ZACZNIJMY OD KRÓTKIEGO ZADANIA:  Zakładając, że każdy Pracownik poprzez pracę indywidualną może wygenerować efekt równy 1, to jaki efekt wygeneruje zespół składający się z 4 Pracowników? 2 + 2= ?

INNE ARTYKUŁY

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ, ABY SZKOLENIE PRZYNIOSŁO POŻĄDANE EFEKTY DLA UCZESTNIKA I FIRMY?

Już Sun Tzu spotkał się z tym problemem kiedy podjął się zadaniu przekształcenia chińskich konkubin w wojowników i nauczyć ich musztry. Sposobem na mobilizację przyswojenia nowych informacji było ścięcie głów dwóm konkubinom na oczach pozostałych.  Aktualnie Trener Biznesu dysponuje innymi narzędziami by skupić uwagę uczestników na szkoleniu, zmotywować do przyswojenia nowych informacji i zachęcić do wykorzystaniu nowych umiejętności po warsztatach.

Niezależnie czy uczestnik został oddelegowany przez pracodawcę do uczestnictwa w szkoleniu czy samodzielnie zdecydował się na rozwój swoich umiejętności w konkretnej dziedzinie; inwestuje on swój czas.

Zanim przekroczy próg sali szkoleniowej, walczysz o jego uwagę. Im więcej uwagi uczestnika skupisz na szkoleniu, tym chętniej będzie w nim uczestniczył. Im chętniej będzie w nim uczestniczył tym więcej zapamięta. Im więcej zapamięta tym większe prawdopodobieństwo, że wykorzysta nową wiedzę i umiejętności w swoim życiu osobistym czy też zawodowym.

 

HAK NA UWAGĘ, CZYLI SZKOLENIE JUŻ SIĘ ZACZĘŁO

Tysiące myśli dotyczących życia prywatnego i zawodowego, powiadomienia z Facebooku, smsy od znajomych i klientów, a jeszcze szkolenie się nie zaczęło. Ciekawy element przed szkoleniem skupia uwagę uczestników. Ważne by ten element był później użyty w czasie szkolenie.

Jeżeli tak się nie stanie uczestnicy szkolenia, będą odczuwali niedosyt i ambiwalentne uczucia odnośnie szkolenia. Ich pytanie, które pojawiło się tuż przed szkoleniem i mające z nim związek nie znalazło odpowiedzi.

Hakiem na uwagę mogą być w niecodzienny sposób ustawione krzesła, intrygujący rysunek na Flipcharcie, atrybut szkoleniowy np. hełm Spartan na środku sali, zrobiona z taśmy malarskiej szachownica, lub gra zręcznościowa na siedzeniu każdego z uczestników szkolenia, która zostanie wykorzystana podczas lodołamacza na początku zajęć.

Im szybciej atrybut zostanie wykorzystany tym szybciej pytanie związane ze szkoleniem znajdzie odpowiedź tym szybciej będziesz mógł skupić uwagę uczestnika na kolejnych elementach szkolenia.

 

RUCH, CZYLI WSZYSCY JESTEŚMY ZAANGAŻOWANI

Pierwszym powodem wprowadzenia ruchu jest przyzwolenie do działania przez wszystkich uczestników. W momencie kiedy wszyscy się poruszają po Sali, każdy przynajmniej w minimalnym stopniu staje się zaangażowany w zadania szkoleniowe i co ważniejsze – każdy z uczestników widzi, że pozostali również są w to zaangażowani.

Drugim powodem wprowadzenia ruchu jest nadanie wagi danej czynności. W momencie poruszania się mózg aktywuje większą ilość połączeń neuronowych i tym samym nadaje wyższą wagę wykonywanym czynnościom. Nowa wiedza staje się łatwiejsza do zapamiętania dzięki nadaniu przez ruch wyższej rangi informacji.

Trzecim powodem jest wyższy poziom koncentracji uwagi poprzez pełne zaangażowanie uczestników. Ciężko jest się przemieszczać po Sali kiedy do tego dochodzi do interakcji między uczestnikami i jednocześnie pozwolić umysłowi do zajmowania się innymi sprawami.

Czwartym powodem powodem jest zwyczajny energetyzer – czyli pobudzenie grupy do działania.

 

GRY SZKOLENIOWE, CYLI RYWALIZACJA O WIEDZĘ

Głównym motorem edukacji dorosłych jest cel. Jasno określony decyduje o poziomie zaangażowania uczestników w szkolenie. W momencie kiedy do celu nadrzędnego dodana jest gra szkoleniowa, cel staje się bardziej namacalny. Kiedy gra opiera się na rywalizacji do celu nadrzędnego zostaje dodany kolejny – zwycięstwo i zintensyfikowanie wysiłku umysłowego. Dzięki powyższym cel ćwiczenia jest ważny, jest namacalny oraz jest do osiągnięcia tu i teraz.

 

PROJEKTOWANIE ĆWICZEŃ TAK ABY BYŁY SKUTECZNE

Idealnym rozwiązaniem będzie zaprojektowanie ćwiczenia, aby posiadały hak na uwagę, generowały ruch na sali, a samo ćwiczenie było oparte o grę z dodatkiem rywalizacji między grupami. Dzięki temu szkolenie staje się skutecznym sposobem przekazywania wiedzy i ćwiczenia umiejętności zwiększając poziom zaangażowania uczestników, poziom zapamiętywania informacji i chęć ponownego wykonania czynności podczas szkolenia.

 

ZADANIA WDROŻENIOWE, CZYLI JAK NIE MĘCZYĆ I KONTYNUOWAĆ CHĘĆ ROZWOJU

Nawet najlepiej zaprojektowane szkolenie jest narażone na zapomnienie, a nowa wiedza zepchnięta na margines codziennych obowiązków. Krzywa Ebinghausa przedstawiająca zależność między ilością przechowywanej informacji w pamięci a upływem czasu wyraźnie wskazuje na konieczność podtrzymania nowych informacji aby mogły wpłynąć na nowe działanie. Z tego powodu tak ważne są zadania wdrożeniowe aby szkolenie przyniosło efekt dla uczestnika i organizacji, która szkolenie zleciła.

Projektując zadanie wdrożeniowe, warto pokusić się o te same wytyczne co przy projektowaniu samego szkolenia, aby były: wartościowe pod względem osiąganego celu, generowały ruch, były oparte o silnik grywalizacji, zadania były zróżnicowane, a cel namacalny.

SZTUKA KONCENTRACJI

Autor artykułu:

NORBERT GREZEL

TRENER BIZNESU

polityka prywatności

123 123 123

email@gmail.com

City, Road 12

Wprowadzając dane osobowe do formularza zawartego na stronie gildiatrenerska.pl oraz wysyłając niniejszy formularz, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do przetworzenia zapytania szkoleniowego. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w zakładce <Polityka Prywatności>.

Zastanawiasz się którą ścieżkę rozwoju wybrać?

SKONTAKTUJ SIĘ
Z NAMI!

Chętnie porozmawiamy o Twoich oczekiwaniach oraz zaproponujemy korzystne rozwiązania.

Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wybierz temat
Treść wiadomości
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Wiadomość nie została wysłana.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola.