Klient w centrum uwagi
W dzisiejszym świecie ważne jest budowanie pozytywnego CUSTOMER EXPERIENCE, czyli wrażeń i doświadczeń klienta, gdy ma kontakt z nami bądź naszą firmą. Jak wskazują badania* co trzeci konsument rezygnuje z usług firmy już po pierwszym niemiłym doświadczeniu.
Jak wiecie 🤔 negatywne opinie opowiadamy chętniej, zatem złe doświadczenia jednego klienta zostają przekazane szerszej grupie osób. W ten sposób, My jako Firma, tracimy klientów pieniądze jak również czas konieczny na odzyskanie dobrej opinii ‼️
Można temu zapobiec! 🧐
Kluczem do rozwiązania problemu jest wprowadzenie odpowiedniej kultury obsługi klienta w firmie.
* https://www.badanie-opinii.pl/raporty/badanie-jakosci-obslugi-klienta
10 PRZYKAZAŃ OBSŁUGI KLIENTA WG. ROBERTA ZYCH
Robert Zych, szef firmy i handlowiec z ponad 25-letnim doświadczeniem w dziedzinie obsługi klienta, wprowadził do swojej praktyki wskazówki Tony’ego Hsieha opisane w książce „Delivering Happiness”. Stworzył z nich “10 przykazań obsługi klienta”, które prezentujemy poniżej.
Zadziwiaj swoją obsługą.
Poddawaj się zmianom i dąż do zmian.
Baw się i bądź trochę dziwny.
Szukaj przygody, bądź kreatywny.
Rozwijaj się i ucz.
Twórz w zespole otwarte i szczere relacje poprzez komunikację.
Twórz pozytywnie myślący zespół i rodzinną atmosferę.
Rób więcej za mniej.
Miej pasję i determinację.
Bądź skromny.
Każde przykazanie zostało rozwinięte i zobrazowane własnymi doświadczeniami autora w książce 📖 „Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi”.
Nie chcąc odbierać autorowi Jego praw, a Wam przyjemności z czytania dobrej i wartościowej książki, zachęcamy byście zmiany rozpoczęli od punktu 5 “Rozwijaj się i ucz!” i sięgnęli po dobrą lekturę 😉
Zimowe wieczory (które na pewno jeszcze przed nami) lub zbliżający się weekend zachęcać mogą do zgłębienia tajemnic zapisanych na kartkach polskiej literatury biznesu 😎